piątek, 3 stycznia 2014

Nowy rok, nowe zadania

http://www.picto.qc.ca/
Z nadejściem nowego roku intensyfikujemy prace związane z projektem Comenius. Do tej pory praca nad nim przebiegała, być może, niezauważenie. Wszyscy partnerzy zajęci byli przygotowywaniem materiałów niezbędnych do realizacji zaplanowanych działań.
  •  Powstały ankiety: na temat zdrowia (przygotowana przez ekipę włoską) oraz sposobu życia (autorstwa ekipy z Niemiec),
  •  karty obserwacji pogody (Rumunia) oraz fauny i flory (Hiszpania i Polska). 
  • Francuzi zajęci byli przygotowaniem logo projektu.
  • Wszystkie produkty znajdują się już na naszym blogu. Za prowadzenie bloga odpowiedzialny jest polski koordynator projektu.Dla potrzeb polskich uczniów i nauczycieli dodatkowo powstał niniejszy blog.Komunikujemy się również używając portalu facebook.
  • We wszystkich szkołach odbyły się spotkania informacyjne dla uczniów zainteresowanych projektem i dla rodziców, szkoły podejmowały wewnętrzne działania związane z tematyką projektu, o których można poczytać na blogu, na stronie projektu na facebook'u czy na stronach internetowych partnerskich szkół. Zajmowaliśmy się również promocją projektu w środowisku lokalnym.
  • W październiku w Rumunii odbyło się spotkanie koordynatorów i nauczycieli ze szkół biorących udział w projekcie.

Co przed nami w najbliższym czasie? 
  • 9 stycznia(czw.)odbędą się zajęcia dotyczące meteorologii i klimatu, które poprowadzi p.Aneta Jankowska-Łukomska
  • w następnym tygodniu p. Małgorzata Szymankiewicz przeprowadzi konkurs wiedzy na temat krajów Unii Europejskiej i języków Europy. Jeśli chcecie poczuć się pewniej, przejrzyjcie materiały związane z tą tematyką!
  • 23 stycznia jedziemy z wizytą do poznańskiego oddziału Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej.Tematyką spotkania będzie działalność Państwowej Służby Hydrologiczno-Meteorologicznej (prezentacja) oraz odwiedzimy na krótko siedziby Biur Prognoz Hydrologicznych i Meteorologicznych.
  • 16 lutego pierwsza grupa uczniów wyjeżdża na spotkanie partnerskie do Hiszpanii
  • miesiąc później spotkanie partnerskie odbędzie się we Francji
  • w kwietniu podobne spotkanie będzie miało miejsce w Niemczech. Do tych spotkań należy uprzednio przygotować się oraz spełnić kryteria kwalifikujące do wyjazdu.
  • obecnie wypełniamy ankiety, dokonamy potem prezentacji rezultatów, prowadzić będziemy obserwacje pogody oraz flory i fauny w związku ze zmianami klimatycznymi i środowiskowymi pod kierunkiem nauczycieli odpowiedzialnych za realizację merytorycznej strony projektu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz